2014. szeptember 4., csütörtök

First month

Ma egy hónapos Ficánka. Ennek örömére kaptunk egy pár babaruhát, mert olyan rohamtempóban nől, hogy szinte felélte az összes gyönyörűen válogatott holmikat, nekem pedig őszintén nincs időm, erőm arra, hogy hetente új rugikat vegyek. Lassan egyébként is belefér a 3 hónaposoknak szánt kollekciókba, ugyanis egy hónap alatt nőt 6 centit és hízott 1 kilót (57 cm, 4.9 kg). Így most már végképp nem tudom hogyan fért el bennem egy ekkora gyerek.

A hetünk másik vicces epizódja az arcon kakkantás mellett, hogy voltunk gyerekorvosnál, ahol meztelenre kellett vetkőztetni Ficánkát, hogy meg tudják mérni. A szomszédos pelenkázó asztalon egy csudaszép csöpp kislányka feküdt, de Anyukája egyre csak Ficánka csülkeit csodálta, majd megkérdezte mennyi idős a nagyfiú? Mondtam neki, hogy pont egy hónapos, majd persze visszakérdeztem, hogy: és a pici lány? Kiderült, hogy a csöppség 8 hetes, én pedig szembesültem vele, hogy a gyermekem body builder.

A másik nem túl vicces sztori, hogy elért minket a hasfájós végzet, ami miatt nem alszunk túl jól. Mármint egyáltalán nem. Mondjuk Ficánka egy dög, mert most itt alszik mellettem, én meg posztot írok, ahelyett, hogy aludnék. E. pedig minden nap Red Bull, esszpreszóval nyit, amit óránkénti latte-val fejel meg. Este 9-től altatunk kb. éjfélig, aztán szerencsére kómába esik és ha sikerül ügyesen etetnem reggel 9-ig úgy is marad. Csak az esti műsort kell valahogy kibírni, végül is, ha azt vesszük 3-4 óra folyamatos üvöltés az majdnem semmi. Én pl. már nagyszerűen tudok könnyeimet nyelve hangtorzulás nélkül gyerekdalokat énekelni és közben ringatni a hirtelen 6 kezet és 6 lábat növesztő visitó, kapálózó kisdednek. Kár, hogy ezt később nem írhatom bele az önéletrajzomba.

Amit egyébként sikerült még ezalatt az egy hónap alatt elsajátítanom, az az, hogy megszüntem ÉN lenni. Már nincs olyan, hogy én szeretnék ezt vagy azt. Gyakorlatilag minden pillanatban Ficánkához alkalmazkodom, a saját identitásom megszűnt létezni. A vicc az az egészben, hogy szülés előtt fennen hangoztattam, hogy ez nem lesz így, mert majd én megmutatom... aztán be kell látnom, hogy ez a dolog egyszerűen csak így van. Mert őszintén egyszerűbb úgy végigcsinálni egy napot, ahogyan ő akarja, mint ahogyan én szeretném. De ezt belátni azért nem olyan könnyű, sőt, őszintén megmondva ez egy óriási lecke az élettől.

7 megjegyzés:

  1. Ami az identitásodat illeti: a második gyereknél már nem így lesz, hidd el! Lesz már annyi rutinod, időd viszont kevesebb, hogy ne rendeld alá magad ennyire a kölöknek. Én most tapasztalatból beszélek :)

    Ami az altatást illeti: ha megfogadsz egy jó tanácsot, szerezzetek be egy ventillátoros kis hősugárzót, olyan kétfunkciósat, amit simán ventillátorként is be lehet kapcsolni, így akkor is lehet használni, ha a szobában amúgy meleg van. Nálunk mindkét gyereknél bevált mint altató, ugyanis a kisbabák imádják a búgást :) Gáborka elég gyakran ezen alszik be :) Persze ez sem jön be 100%-ig, de ha nincs nagy baja a kölöknek, akkor okés.
    Amúgy meg azért is hasznos szerkentyű, mert hidegebb időkben fürdetésnél jól jön befűteni a szobákat, mi már így nyár végén erre is beüzemeltük.
    Altatáshoz még egy tipp a levendula illóolaj. Cseppents egyet-kettőt egy papírzsepire, fűtésszezonban meg a párologtatóba és tedd a szobába, ez tök jól ellazítja a gyerekeket!

    Ami a hasfájást illeti: nézd meg ezt: http://www.biogaia.hu/ Mi ilyet adtunk Gábornak, mert a tápszert nehezen emésztette. Lehet, hogy Benny is attól hasfájós. Biztos nálatok is kapható valami szer, ami lactobacillust tartalmaz, kérdezz rá!
    Egyébként a védőnőm mondta, hogy sok baba attól sír és nyűgös, hogy az anyja stresszes és ideges. Nem azt mondom, hogy nálatok ez lenne, de nálunk pl. Lillus idején valószínűleg ez is bejátszott, hogy annyit sírt szegénykém.
    Remélem, találtok valami megoldást, mert ez a "seéjjelemsenappalom" állapot iszonyú :(

    VálaszTörlés
  2. Igazából egy csomó mindent kipróbáltunk már. Tápot cseréltünk, most ilyen organikus csodaszert kap,kifejezetten hasfájós babáknak. Kapja a Gripe Watert, sokszor és alaposan át van büfiztetve. Másként szoptatom, hogy ne nyeljen sok levegőt, a tápot is speckó üvegből kapja. Nem mondom, hogy nem vagyok stresszes, mert nagyjából minden erőmet kiveszi a folytonos harc a sírásokkal. Kell hogy legyen megoldás.

    VálaszTörlés
  3. Aha, ismerős, mi Lillussal voltunk így :(
    Gripe Watert ő is kapta, de szinte semmit nem használt.

    VálaszTörlés
  4. Úgy tudom az otthoni Gripe Water egy kicsit gyengébb, mint az itteni, eredeti. Nekünk segít felhozni a büfiket, de már meg is rendeltem azt amit ajánlottál. Imádom az amazon-t, tök hamar ki is hoznak mindent, de már egy valag pénzt elkötöttem a hasfájására.

    VálaszTörlés
  5. nekem nincs gyerekem és nem is értek ehhez az egészhez, ráadásul tudom h ilyenkor mindenki megosztja a kéretlen tanácsait :D de hát muszáj akkor nekem is: egyes gyerekek szorosan bepólyálva megnyugszanak. nem tudom, hogy Ficánka is elaludna-e úgy, ki tudja.

    VálaszTörlés
  6. Viszont én lecseréltem a fotót az Enciklopédia "terminátor" bejegyzése alatt, Svájcinégerről a tiédre. Metaforikusan persze :)

    VálaszTörlés
  7. ac: nos, a neve nem véletlenül Ficánka. :) Az első dolog, amit vettem az a pólya volt, cuki robotos. Utálja. Mert nem járhat benne a keze-lába. Viszont heves gyűlölettel ég a babakocsi iránt is, amire nincs magyarázat.

    blackett: ezek szerint metaforikusan jobb vagyok, mint svájcinéger? :)

    VálaszTörlés