2013. október 18., péntek

Blue is my colour

Igazán kíváncsi lennék arra, hogy kinek volt az a nagyszerű ötlete, hogy én bármit is tanuljak angolul. Mikor 400 oldal és olyan gyönyörű mondatokkal van tele, mint:

"He introduced the notion of the zone of proximal development; an innovative metaphor capable of describing between the actual development level of a person as determined by independent problem to solving and a level of potetial development as a determined through problem solving under adult guidance or in collaboration with more capable peers."

És még folytathatnám. Mikor felvetettem E.-nek, hogy esetleg elmagyarázhatná, mi is történik ebben a mondatban, ki, kinek a birtokosa és alanya, akkor egyszerűen kiröhögött. Majd nagyon segítőkészen megkérdezte, hogy hozzon e szótárat. A polcnál mondjuk egy kicsit megtorpant, összezavarták a kínálkozó lehetőségek, mint Collins, Oxford vagy Országh-féle szótár. És az sem volt sok segítség, hogy kijelentettem, minden szót értek, csak egyszerűen nem tudom összerakni a mondatot és a követkető is hasonló meredekségű, és gyanítom az elkövetkező 350 oldal is.

Közben meg olyan náthás vagyok, hogy nem látok és nincs hangom. Zsebkendők tonnáját használtam el, de még mindig dögrováson vagyok. Pedig akkora dózisú vitaminbombákat szedek, hogy az már döbbenet. A család röhög is rajtam, hogy én vagyok az, aki megelőzésről hablatyol és a vitaminok fontosságáról, közben pedig az elsők között hullom el. Mondjuk ez minden évben így van. Megkapom az influenza elleni oltást és abban a pillanatban náthás leszek, bizonyítva, hogy az injekciónak semmi hatása nincs a mezei náthára.

Az pedig, hogy mostantól csak délutánosként dolgozom nincs túl jó hatással a hangulatomra. Persze ezt tetőzi, hogy nyilván nem kéne szellem-történeteket olvasnom egy olyan épületben, ahol nyilvánvalóan van belőle bőven. Szóval, ha bárki kérdezi igen harapós hangulatban vagyok mostanság, ami nem tesz jót a cuki imidzsemnek. Viszont megvettük a repülőjegyket decemberre, ami vészesen megcsapta a félrette pénzem állományát, ha pedig belegondolunk, hogy innentől kezdve szülinapok, névnapok és karácsony, akkor ez a helyzet csak fokozódni látszik. Meséltem már, hogy igen harapós kedvemben vagyok manapság?

3 megjegyzés:

  1. Aaaaw Réz. A posztod viszont tarol a blogomon :)

    VálaszTörlés
  2. Az mit jelent, volt aki el is olvasta? :D

    VálaszTörlés
  3. Viccelsz, már 17 oldalmegtekintése volt. Még kommentelték is.

    VálaszTörlés