2021. július 31., szombat

Noise

Rossz alvó vagyok. Világ életemben rosszul aludtam, a legapróbb nesz is felébreszt. Mióta a gyerekek megvannak ez csak rosszabb lett. Most már, ha oka is van a zajnak (pl. visszaaltatás, innivalót adni, wc-re kísérni...stb.), utána órákig képtelen vagyok visszaaludni. Gondolom ez idővel csak rosszabb lesz, biztosan lesz olyan pont, mikor már éjszakákat nem fogok aludni, fáradt leszek és mérges. És persze mindez majd a mai fiatalok hibája lesz - ki másé? Folyton fáradt, morgós vénasszony leszek, már alig várom...

Ma hajnalban felébredtem egy fura hangra. Mintha a macska matatna valamivel a nappaliban. Eszembe jutott, hogy pár hete kilyukasztotta a gyerekek ugráló labdáját, lehet, hogy most az újakkal próbálkozik. Kipattantam az ágyból, levágtattam a nappaliba, ahol minden üres volt. Az ugráló labdák a polc tetején, macska sehol.

A zaj azonban folytatódott, mintha a szél rángatta volna a ponyvát a bicikliről. Gondolkodás nélkül kinyitottam a bejárati ajtót, ahol szemben találtam magam egy teljesen beállt csávóval. A srác pislogott, mint szarvas a lámpafényben. Én pedig az első sokkon túlesve, megkérdeztem tőle,  hogy mégis mi a fészkes fenét csinál itt? Ő erre valami magyarázatba kezdett, hogy vár valakit. Ekkor már El-ért kiabáltam, aki rohant le az emeletről. 

A fickó annyira szét volt esve, hogy azt sem tudta merre van előre. El kísérte ki a kertkapun, miközben mondta neki, hogy tűnjön el innen, mert hívja a rendőrséget. A srác pedig arról magyarázott, hogy neki lelki problémái vannak. Meg utána percekig állt az utcai lámpa alatt, majd eltűnt. 

Órákig ébren voltam. Nem tudtam visszaaludni. Egyre csak járt az agyam. Mi lett volna, ha El éjszakás? Akkor mit csináltam volna? Vagy ha arra ébredek, hogy szól a bicikli riasztója és hallom, hogy valaki megpróbálja ellopni? Vajon akkor is ott állt volna az ajtóban, ha aznap éppen nem kapcsolom ki a riasztót a szél miatt? Vagy, ha lefúj valamivel, mikor kinyitom az ajtót és bejön?

Egy biztos, ezentúl akkor sem kapcsolom ki Ursula riasztóját, ha fúj a szél, inkább riasszon be. És inkább kinézek az előszoba ablakon, mielőtt kinyitom az ajtót.

2 megjegyzés: