2014. október 2., csütörtök

Pubic nursing

Ahogy olvasom a nyilvános szoptatás elég megosztó téma odahaza. Még Isolde is írt róla posztot. Itt a nagy ködösben, ez tökéletes magánügy. Úgy értem nem vonulnak a nők az utcára azért, hogy nyilvánosan is szoptathassanak, mert ez teljesen magától érthetődő jogod. Nem kell wc-ben bújdokolnod csak azért, mert a babádra rájött az éhség. Hiszen te sem a klotyóban bujdokolva étkezel. Csak annyi az általános kérés, hogy amennyire lehet fedd le magad, hiszen a csupasz mell itt is félreértésre adhat okot.

Mikor még terhes voltam, úgy gondoltam, hogy soha életben nem fogok nyilvánosan szoptatni, mert az olyan... olyan... illetlen. Aztán megszületett a fiam, aztán lett egy iszonyú durva műtétem és ezek az élmények gyakorlatilag kiölték belőlem a szégyenérzetet. Az alatt a két hét alatt annyi ember látta az alsó részemet és annyi ember keze megfordult bennem, hogy mára már baromira nem érdekel ki, mit gondol arról, hogy nyilvánosan szoptatok.

Persze ne úgy képzeljétek el, hogy kiülök a placcra, előkapom a mellem és ráteszem a gyereket. Ennyire azért én sem vagyok naturista. Vannak csudaszép szoptatós felsőim, melltartóim, amikben valóban egy mozdulat, amíg mellre teszem Ficánkát. Aztán ráteríek a fejecskéjére egy textilpelust vagy a kardigánomat és az egészből senki nem lát semmit, csak két kalimpáló gyereklábat. Nyilván mindenki tudja mit csinálok, mégis eddig csak mosolygást és kedves szavakat kaptam ismeretlenektől. Jó is ez így. 

Tudom, hogy a szoptatás intim dolog, köztem és Ficánka között, mégsem ülhetünk örökké a szobában bezárva csak azért, mert szoptatok. Amennyire lehet megteremtem neki így is a csendet és a szeparációt, de nekem, mint társas lénynek szükségem van arra, hogy kimozduljunk otthonról, és mivel tápszerről és cumisüvegtől hallani sem akar, ezért nincs más megoldás. A mellem mindig kéznél van, nem kell sterilizálni, nem kell melegíteni, pont úgy jó. Az pedig, hogy ki, mit gondol a nyilvános szoptatásról, mint illetlenségről, zavaró dologról, magasról letojom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése