2014. október 3., péntek

Language

Annyira elszégyeltem magam miután elolvastam ezt a kávészünetes lánynál:
itt ul melletem egy magyar picsa, ( marmint a szo szoros ertelmeben ugy nez ki, mint egy ukranprosti) mellette az angol ferje, es a par honapos gyerekehez angolul beszel. de ha a ferje nem figyel. akkor is.
de miert?!?!?!?!?

Mert én is így csinálom. Úgy értem, ha E.-vel vagyok mindig angolul beszélek Ficánkához, mert nem akarom, hogy úgy érezze ő kimarad a kommunikációból. Ha kettesben vagyunk Ficánkával mindig magyarul beszélek hozzá. Magyarul énekelek, magyarul mondom a mondókákat. Próbáltam angolul is, de valamiért nem éreztem hitelesnek a számból, így ez marad olyan alkalmakra, mint a baba úszás. Pedig frankón tudok már vagy 4 mondókát, de valahogy egyik sem olyan vicces, mint a "Megy a gőzős" vagy az "Éliás, Tóbiás", főleg a dödölle része.

Egész idáig nem féltem, hogy Ficánka nem tanul meg magyarul, most viszont bennem van a félsz. Annyira szeretném, ha értené és élvezné azokat a meséket, történeteket, amiket én is gyerekként.

2 megjegyzés:

  1. ugyan, teljesen jól csinálod :) és persze, hogy meg fog tanulni magyarul! hát van neki nagymamája is ám, meg egyébként is. lehet, hogy 1-2 évesen még keveri majd a dolgokat, de olyan 3 éves korára teljesen beáll majd, hogy anyuval egyedül magyarul, amúgy angolul.

    VálaszTörlés
  2. Remélem igazad lesz. Eddig nem izgultam,de most már minde baromságot túlreagálok.

    VálaszTörlés