2015. március 15., vasárnap

We are Hungarians

Az egyik fórumban arról beszélgettünk, hogy milyen cikis helyzetben bukott le már valaki azzal, hogy magyar, itt a nagy ködösben. Valaki beírta, hogy évek óta egy boltba jár, az eladócsajjal is tök jóban volt, erre valami fatális véletlen folytán kiderült az eladóról, hogy ő is magyar. Előtte meg évekig bratyiztak egymásnak, angolul. Kicsi a világ sóhajtottam.

Este elsétáltunk a szokásos Costánkba, ahol csak úgy bámultam kifelé a fejemből. Mentségemre legyen szólva, Ficánkának jönnek a felső fogai, nem alszik szinte semmit. Bambultam bele a barista arcába, majd automatikusan elolvastam a nevét. Balazs. Esküszöm még hangosan ki is mondtam. Balazs. Majd jött néhány kellemetlen angol mondat, mire meg tudtam szólalni magyarul. Bakker, évek óta ide járunk, általában ez a csávó van, a neve is mindig kint volt, nekem meg most esik le, hogy magyar.

Mindenütt magyarok vannak. Magyar az egész világ. Nem is értem miért csodálkozom ezen.

2 megjegyzés:

  1. Te örülsz, ha magyarral találkozol?

    Én örültem.

    Ismertem (már nem) egy olyan nőt, aki értelmiségi (dr bölcsész), és elfordult, ha magyar embert (főleg melósokat) látott és inkább nem szólt a gyerekeihez magyarul, holott velük csakis magyarul beszélt normál esetben. Ezt ő maga mesélte (leírta) egy fórumon. Nem kamu.

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon örülök, ha magyarral találkozom, de már annyiszor estem pofára emiatt, hogy inkább csak a legvégső esetben szólalok meg magyarul. Olyankor pl. nem, ha valaki alpári hangnemben beszél magyarul, de bármikor, bárkit útbaigazítok, segítek, ha kell. Sajnos volt olyan, hogy leszálltam a buszról, hogy ne hallják a magyarok, hogy magyarul telefonálok. Durván részegek és kötözködőek voltak. Ilyen emberekkel nem akarok közösséget vállalni.

    VálaszTörlés