2016. június 24., péntek

Brexit

Elmondom, hogy én hogyan gondolom...

Amikor kijöttem ide, azért tettem, mert nem volt jó otthon. Szar munkám volt, nem kerestem sokat, éppen annyit, hogy pont éhenhaltam, miután havi rendszerességgel kifizettem a rezsit és a hitelt. Húzhattam volna még otthon évekig, mert szerencsére ott van az anyukám, aki eltartott volna, etetett volna... a nyugdíjából.

De ugye van az a dolog, hogy, ami nem megy... Hát, nem ment. Eljöttem Angliába, gazdasági bevándorlónak. Tudjátok, az az a fajta, aki elveszi a helyiek munkáját. Azt a munkát, amiért a helyiek egymást ölik. Amiért sorban állnak. Nyilván nem, mert a takarítás elég nehéz meló, nem keresel túl sokat, ráadásul rendszerint állatként kezelnek, lenéznek, munkaidő is hosszú, arról nem is beszélve, hogy hétvégén is dolgozni kell. Szóval, nem, egyáltalán nem áll ezért a munkáért sorba senki, de komolyan, még az ilyen gazdasági bevándorló sem, mint én. Viszont Anglia drága ország, valamiből meg kell élni és még haza is kell küldeni, hitelre.

Szóval, marad az olyan munka, mint a mosogatás, takarítás, kávézózás, ahová azért vesznek fel, mert éppen ott vagy és jelentkeztél rá, vagy mert a Pista szólt, hogy lehet menni. Más munkát is lehet találni, be lehet tölteni, illetve lehet ranglétrán előre jutni, de nyilván első körben még nem ugrálsz, dolgozol és küldöd haza a pénzt. Laksz egy lukban, vagy egy vadidegen családnál, sok emberrel együtt. 

Ha van egy kis gógyid rájössz, hogy egy csodaszép, toleráns, elfogadó és befogadó országban laksz, ahol nem az alapján ítélnek meg, hogy ki vagy mi voltál otthon, hanem hogy mivé válsz itt. Figyeled? A jövőd a fontos, nem a múltad. Nem a múltad, amiért sírsz-rísz, hogy magyarként milyen szar volt ez is, az is, hanem hogy, hogyan állsz meg a világban, fordítod a magad és a többiek hasznára azt, hogy itt élsz.

Maradtam, lett egy családom. Egy fiam, akinek a jövőjét tervezem. Angol-magyar-török család vagyunk, ennek minden jóságával, hülyeségével együtt. Három ország ereje, lehetősége az több, mint amit bárki is álmodhat. Szerintem. 

Sajnos, az ország, amiben lakunk nem így gondolja. Éreztük már eddig is, de leginkább Ipswichbe költözésünk után bukott ki a dolog. Mosolyognak ránk, mert fehérek vagyunk. Egészen addig, míg bemutatkozunk. Kivülállók lettünk. E. a török vezetéknevével, én a magyarral. A CV-jén ott áll a neve, fotó nélkül - mert itt így van, a hátrányos megkülönböztetések ellen (igen, itt kell röhögni) -, és a HR-es eldönti: ez egy török, nem alkalmazom, az én csudaszép fehér vállalatomban.

Most itt tartunk. Alkalmi munkák. Támogatások. És EU-s kilépés. El kell gondolkodnunk, hogyan tovább. Tervezzünk itt, mintha mi sem történt volna, vagy tervezzünk máshol, mást. Vannak terveink, mert ilyen szerencsések vagyunk, hogy lehetnek. De a tőr bent van a szívemben... én azt tanultam ettől az országtól, hogy hogyan kell elfogadni, befogadni és toleránsnak lenni... Ők meg... megmutatták, hogy hogyan nem.




7 megjegyzés:

  1. Sajnálom. :( Remélem minden jóra fordul! Sok puszi!

    VálaszTörlés
  2. Mi pont azért költöztünk ki Londonból, mint ti: egy élhetőbb életért. Laktunk Epsomban az még majdnem London, de mégsem. Aztán St Albansban és ugyanezt éreztük mint amit most leírsz. Pár évig reménykedtünk, hogy ha majd jobban beszélünk, meg már sok éve egy munkahelyen, akkor majd könnyebb lesz előre jutni, mert ugye itt a teljesítmény számít. Aha, meg az előítéletek, meg a neved és honnan jöttél és ha van az állásra egy brit jelentkező is, akkor már be sem hívnak. Mi nem éreztünk változást, úgyhogy végül visszaköltöztünk.

    A barátaink közül egy lány megváltoztatta a keresztnevét és Zsuzsa helyett Suzyt használt emilcimben is és jelentősen több visszajelzést is kapott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A "B" tervünkben az szerepel, hogy E. is és én is felvesszük a család angol nevét, ahogyan most Bebének van. Áldom az eszünket, hogy anno az anyakönyvezetésénél beírattuk kötőjellel.

      Egyelőre maradunk az eredeti "A" tervnél, azzal a módosítással, hogy Bebének sürgősen be kell szerezni a magyar papírokat, nekem pedig a brit állampolgárságot és akkor talán tényleg mindenre felkészültünk.

      Törlés
  3. hát tökéletesen megértelek. De szerintem aki kint él,azt már nem bolygatják, mert akkor annyi a gazdaságának. Az angolok nagy igényűek. A vicc az, hogy annak idején nagyon nem akarta az eu bevenni a briteket. Pont a vidék miatt lett ilyen eredménye a szavazásnak,London már most jelezte, hogy újra szeretné a szavazást.
    Én ugyan Londonon kívül sehol nem jártam Angliában, így a vidékről semmit nem tudok, mindenesetre elkezdtem nézni repjegyet, hogy egy hosszú hétvégére kiruccanjunk minden tökölés nélkül...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Londonban az London, a vidék meg Anglia kb így tudom összefoglalni:) ha mindegy hova mégy, akkor vegyél egy jegyet Bathba v Bristolba és onnan tovább autóval Cornwallba. Na az valami elképesztő. De tk az M25ön, londoni körgyurun kívül bárhová mehetsz. Olvasom a magyar oldalakon, hogy a tanulatlan, vidéki választók miatt lépnek ki. Aki ezeket írja, soha nem járt még vidéken Angliában.

      Törlés
    2. mert aki vidéki,az már tanulatlan?? hát a legokosabb,legtehetségesebb ismerőseim mind vidékiek.

      mondjuk én ilyet nem találtam, csak olyat,hogy pont nekik kedvezne az unióban maradás. De az is tény,hogy igazi angol csak vidéken van már :)

      Törlés
  4. Sajnálom. :( Remélem, sikerül valamelyik terveteket megvalósítani. És Bebének egy szebb jövőben boldogulni.

    VálaszTörlés