2016. július 25., hétfő

Anger

Persze, hogy a sunshine&happines után beborul az ég, és azt veszem észre, hogy vasárnap reggel fél nyolckor üvöltve csapom rá E.-re a bejárati ajtót. Kicsit hangosan élünk, nah. Leginkább azért, mert nem látja be, hogy két év alatt nem nőt a gyerekre kikapcsoló gomb, illetve én bizony nem tudom hol van rajta, hiába van E. szentül meggyőződve róla. 

Nehéz szombatunk volt, hajnali kelés, Bebének jönnek a hátsó rágók. Hosszú utazás be Londonba, dög melegben, forgalomban. Anyóséknál vendég lányok - Ciprusról -, kézről kézre adták Bebét, a szőke török gyereket. Délután kórház látogatás, dögmeleg, forgalom, kórházban még melegebb... borzalom, teljesen angol lettem, már ami az időjárást illeti. E. hugának hasonló műtétje volt, mint nekem Bebe születése után, mélyen átérzem mit él át. Nem kellemes.

Hazautazásunk is hosszadalmas, Bebe követeli a figyelmet. Későn kerülünk ágyba, Bebe hajnal háromkor kel, négyig ülök az ágyán, képtelen visszaaludni a melegtől. Mikor végre elalszik, leköltözöm a brutál kényelmetlen kanapéra. A reggel hatos ébresztő nekem sem esett jól. E. morog, hogy fáradt, én morgok, hogy fáradt vagyok. Szerinte ez nem verseny, de ő dolgozik, neki kell a pihenés, mert egyébként én itthon vakarom a seggem. Ezt nem mondta, de mégiscsak ő keresi a pénzt. Én meg meleg ételt rakok elé, tiszta ruhában jár, takaros házban él. De miért nem tudtam visszaaltatni?! Mert nincs rajta altató gomb, cseszdmegazé! Mi nem vagyunk tekintettel rá. 

Hát, itt csaptam be az ajtót. Előtte még üvöltöttem egy kicsit magyarul, mert jól esett. Aztán elmentem a kedvenc parkomba, hintáztam egy kicsit, aludtam a fűben egy órát, sajnos ez nem volt a legjobb ötlet, mert az allegiám nem bírja a napot. Besétáltam a városba, ittam egy kávét, megpróbáltam nem elaludni. Helyette inkább megejtettem a nagybevásárlást, amit reggelre terveztünk, még a kiabálás előtt. Hazabattyogtam, a fülemen is szatyrok lógtak. Otthon egy kisírt szemű gyerek és tajtékzó E. várt: mert a gyereked egy idióta! Csinálj vele valamit!

Letettem aludni, elmentem megfürödni, addigra már remegtem, minden bajom volt, úgy éreztem leég a bőröm, vagy letépem, vagy akármi, bármi, bőgtem, mint egy hülyegyerek. Előkapartam a szteroidos krémet, tetőtől talpig bekentem magam. Zokogva feküdtem az ágyon, kellett vagy húsz perc, hogy hasson, de még akkor is remegtem. E. meg tisztára pánikba volt, hogy valami rohamom van. 

Nem beszéltük meg. Bennem van a tüske. Mérges vagyok. Dühös. Bebe vasárnap óta megint teljesen kezelhetetlen. Mi pedig úgy teszünk, mintha semmi sem történt volna.

P. S.: Megbeszéltük. Azt mondja viccelt, csak én mindent túl komolyan veszek. A jókurvaélet az angol humorba, de tényleg.

9 megjegyzés:

  1. A kialvatlanság, a fáradtság gyilkos tud lenni. Mi most alszunk egy ideje (kopp, kopp) de azt érzem, hogy évek kérdése, hogy megint a régi önmagam legyek. Mióta kijött L utolsó foga is, paradicsomi állapotok vannak. Kitartas és ölelés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, bár én úgy gondolom, hogy a fog után meg majd más jön... aztán megint más... a fáradság meg állandósul.

      Törlés
  2. Szia Rézangyal!
    Nálunk ugyanez a helyzet, a gyerek 3 éves és egy ideje a lefektetésnél, és sokszor hajnalban 2-4-ig bömbi van, és nem alszik a család, a gyerek nem akar aludni. Elegem van, úgy érzem, hogy az ő nevelésében valami bazi kudarcot vallottam, pedig mindig igyekszünk az igényeit figyelembe venni, de így 3 év után úgy érezzük, hogy kezdenek hiányozni a saját igényeink. A férjemmel sosem veszekedtünk a gyerek születése előtt, mindig is úgy éreztem, hogy a kapcsolatunk közelít a tökéleteshez, tehát minimális kompromisszummal szuper jól kiegészítettük egymást. Ebből a kapcsolatból ez a gyerek kihozta a legrosszabbat, mindketten le vagyunk strapálva, és azt a maradék kis türelmünket ami a kialvatlanság után még feldereng bennünk a másik gyerekünkre költjük, így egymásra már nem jut semmi, csak a gőz kiengedése, veszekedés, kiabálás, összeveszés, igazságtalanságérzés... Ez utóbbi, amit én a legtöbbször érzek, mert a második gyerekünknél jöttem rá, hogy léteznek "normálisan" működő gyerekek is, és nem értem, hogy mit vétettem, hogy ilyen gyerek jutott nekem elsőre. Eközben pedig nagyon szeretetreméltó és okos gyerek, és persze lelkiismeretfurdalásom van, valahányszor ez az egész így eszembejut. Viszont örülök, hogy más is elmondja ezeket, mert pár tökéletes gyerekű szülő olyan tekintettel nézett már rám mikor ilyesmikről panaszkodtam, mintha egy ufó lennék, és valami nagyon nagy baj lenne velem. Kitartás!
    Nasha

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Nasha!

      A gyász összes fázisán átmentem mióta Bebe a világra jött. A poklok poklát megjártuk, csak azért, mert másképp van összerakva, mint az átlag. Amikor segítséget kérünk mindig megkapjuk, hogy béna szülők vagyunk, mert csak rutint kéne kialakítanunk, hagynunk kéne sírni, treníroznunk kéne, meg ezt kéne, meg azt kéne. Amikor megjegyezzük, hogy ezek szerint ti így csináltátok, akkor az a válasz, hogy: dehogy, Bucika áldott jó gyerek, 3 óránként eszik, átalussza az éjszakát, csendben játszik a játékaival. Mi meg röhögünk, hogy meséld anyádnak, tuti, hogy nem. Fél éve láttunk egy ilyen gyereket. Két órán keresztül ült a szőnyegen vigyorogva, miközben Bebe gyakorlatilag szétszedte a lakást, hol én, hol E. szaladt utána, hogy legalább magában ne tegyen kárt. Két óra után halk nyekergős hangot hallatott, amitől az anyja pánikrohamot kapott, hogy úristen, sír a gyerek! Én meg azt gondoltam: bakker, te még nem hallottál gyereket sírni! Ha Bebe sír, az anyám hallja Magyarországon.

      Szóval, mikor panaszkodom akkor hirtelen mindig kiderül, hogy másnak tökéletes gyereke van, tökéletes élete és házassága. Aztán a következő kanyarral az is kiderül, hogy mindegyikben egy Vekerdy-Popper-Vidaági-OraveczNóra veszett el, és felváltva hallgathatok olyan jótanácsokat, amiket a Fészbukfalamon naponta olvashatok, buddhás háttérrel. Mondhatnám, hogy már teszek rájuk, de akkor hazudnék. Az igazság az, hogy mocskosul fáj, hogy mindenkitől a lenézést és az ítélkezést kapjuk. Mocskosul fáj az is, hogy minden áldott nap úgy fekszem le, hogy szar anya vagyok, és valamit helyrehozhatatlanul elbasztam. És ezek után még magyarázkodnom is kell, hogy egyébként imádom a gyerekemet, meghalnék érte, miatta, helyette. Mert tök nyilvánvalóan meg, de valamiért ez nem megy át, mikor arról beszélek, hogy nagyon fáradt vagyok és néha az is komoly kihívás, hogy a nap végére ne sírjam álomba magamat.

      Ha valaki, akkor én megértelek. És felnézek rád, hogy ezt leírtad ide, de főleg köszönöm. Köszönöm, mert ha csak egy kicsit is, de visszaadtad a hitem. Puszillak.

      Törlés
    2. Sok puszi:***

      Nasha

      Törlés
  3. Kitartás! Lesz jobb, fog aludni! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fog, majd kamaszként. :) Végülis az csak röpke 12 év. ;)

      Törlés
  4. mindig lesznek rossz, nem alvós napok, ez gondolom ilyen kikerülhetetlen :( de legyen mindig több napocska, mint felhőcske!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már azzal is kiegyeznék, ha megállna mondjuk egy fátyolfelhős, szórványosan napos időnél. :)

      Törlés