2013. május 29., szerda

The Lamp

Szerintem nincs olyan csaj a Földön, aki ne látta volna a P.s. I love you-t és ne emlékezne arra a jelenetre mindjárt az elejéről, mikor Holly és Gerry arról vitatkoznak, hogy kell nekik egy éjjeli lámpa. Nagyjából azóta mióta ismerem E.-t esténként elhangzik ugyanez a mondat a számból. Szükségünk van egy éjjeli lámpára! Mert a villanykapcsoló a szoba túlvégén van, ha lefekszünk az ágyba, vagy nagyon a fejünk fölött (igen, az angolos madzagos megoldás, és akkor még a két csapról nem is beszéltünk), ami miatt furcsa tornamutatványokat kell végeznünk. És valami borzasztó, mikor szépen elhelyezkedsz és eszedbe jut, hogy bassssssssszameg a villany, az bizony égve maradt. Szóval, kell nekünk egy lámpa!

Minden este ugyanez. Gyakorlatilag tökélyre fejlesztettük. We need a lamp! Noooooooooo, nooooooooooo - hörgi E. elváltoztatott horrorisztikus hangon. Aztán röhögés. Pedig tényleg kell nekünk egy lámpa. A helyzetet csak súlyosbítja az a tény, hogy reggelente, ha együtt megyünk dolgozni mindig elhaladunk egy gyönyörű lámpabolt mellett.

Réz: Nézd! Lámpák!
E.: Ne nézz oda, még a végén velünk akarnak jönni!

Én komolyan azt hittem, hogy E.-nél is működni fog az a dolog, hogy ha sokat mondogatok valamit, akkor azt előbb-utóbb meghallja és lesz egy lámpánk. (Állítólag ez is genetikailag kódolva van a férfiaknál, mint ahogyan az is, hogyha valamit ledobunk a földre, akkor az nem létezik.) Úgy tűnik E. tojik a genetikára, mert Nooooooooooooo lamp, Nooooooooooooo lamp. Szóval, ha rajta múlik, akkor az életben nem lesz lámpánk. Lámpa nélkül fogunk tengődni az idők végezetéig. Kitekeredve kell villanyt lekapcsolnunk és reggelente kiégeti a retinánkat a FÉNY.

Végül tegnap az a nagyszerű dolog történt, hogy azután, miután sikerült átiratnom a címemet a banknál, végtelen sok szabadidőm maradt és útközben hazafelé, a lámpabolt is nyitva volt. És megszólítottak, hogy velem akarnak jönni. Nah, jó voltaképp nem, csak jól hangzott. Belépve az üzletbe a lámpák végtelen sora és egy bácsi, aki nyilvánvalóan lámpákat akart eladni. Nagyon nehezen tudtam csak meggyőzni, hogy a táncosok által tartott lámpa, vagy a rózsaszín műanyag macska, kék világító repülővel, nem az én asztalom (igazából nem is értem, hogy kié). Ennél én valami sokkal egyszerűbbre gondoltam, semmi csicsa, rózsaszín, vagy ilyesmi, olyat mutasson, ami megy a kékhez és a feketéhez, mégsem nagyon pasis, mert hát valahol én is itt vagyok.

Hosszas kutatás után végül megtaláltam. Csinos. E.-nek is tetszik, csak nem akarja elhinni, hogy a nyomomba szegődött hazafelé jövet.



7 megjegyzés:

  1. hát ez bizony egy nagyon szép kis lámpa! nekem most, öt év után lett a nappalimban állólámpám olvasólámpás részecskével, pedig velem csak a pénztárcám és a lehetőségeim ellenkeztek eddig is. merthogy nekem a csillár túl sok, anélkül meg a lávalámpa túl kevés. a saját éjjeli lámpáimat is lecserélném, ha találnék olyat, ami nem "rózsaszín műanyag macska, kék világító repülővel" :DD

    VálaszTörlés
  2. Olvasás közben az jutott eszembe adu ászként, hogy ha lámpa nem, akkor nyúl meg végképp nem..De látom közben megoldódott :-) Igazán helyre kis lámpa..(és a kockás bögre, hhhmmmm!! :-D)

    VálaszTörlés
  3. ac: Magyarországon rengeteg lámpám volt otthon, kicsi-nagy, olvasó, éjjeli. Szintén pont azért mert a csillár csak a legritkább esetben volt felkapcsolva.

    Gabye: A nyulat E. akarja, szóval egyszer biztos lesz, mert rajtam nem fog múlni, hogy végre legyen egy cuki, szőrös kis állatkánk. (A kockás bögre az enyém, fincsi sárkánygyümölcsös tea van benne.)

    VálaszTörlés
  4. Nálunk kábé 3 éve várja két polc, hogy fölfúrja őket valaki a falra... Hiába jegyzem meg úgy 3 éve hetente egyszer, még mindig a földön hevernek :-/ Mindig is sejtettem, hogy nekem kell kézbe venni a dolgot.

    Szép ez a lámpás csendélet :)

    VálaszTörlés
  5. Azért egy képet mellékelhettél volna a rózsaszín macskáról a kék repülővel. Vagy mellékeltél, csak én nem láttam? :)

    VálaszTörlés
  6. @blackett: Hidd el nem szeretnéd látni, ahogyan az óriás, világító gömböt sem, lángnyelvekkel. :)

    VálaszTörlés
  7. Rézangyal: hát most hogy így mondod...

    VálaszTörlés