2012. december 7., péntek

War horse


Elkövettem az a hibát, hogy megnéztem. Emberek, ez egy szar film. Komolyan bocsánatot kértem E.-től, hogy hajlandó volt rá pénzt áldozni, majd megnézni velem és végighallgatni a nyígásomat közben. Spielberg ez zseniális filmrendező… volt valamikor a 80-as években. Mostanra viszont egy klisékben gondolkodó, szentimentális nagypapa lett belőle. Jó, mondjuk a történet adott volt, valóban ő és az ízlése kellett hozzá, hogy ezt a tökéletesen megformált szarkupacot filmre vigye.
Egyébként ha valaki elmondta volna előtte, hogy Benny kb. 10 percre tűnik fel az egész filmben, aztán meghal, valószínűleg meg sem nézem. Vagy csak azt a 10 percet kivágva, a youtube-on. Így mélységes csalódás volt, mikor végre hosszas vívódás után feltűnt a képernyőn (előtte végigéltük a szántás eposzi magasságokban ívelő erejét és a karalábék pusztulását) Benny, Benny, Benny… hopp, meghalt. Innentől gyakorlatilag elveszítettem az érdeklődésem, és csak néha röhögtem fel hangosan, vagy káromkodtam magyarul, mert jól nevelt úrinő vagyok és angolul eleve nem lehet olyan gyönyörűen és kifejezően szidni Spielberg összes felmenőjét. Pl. Heidi Emilie és a nagypapája tökéletesen kiverte a biztosítékot. Igazából azon sem lepődtem volna meg, ha S. átírja a végét és Emilie életben marad, szerelembe esnek Albert-tel és gyönyörű gyerekeik születnek, akik együtt szaladgáltak volna Joey cuki kiscsikójával a pipacsos búzamezőkön… Ugye, hogy mindenkinek megvan ez a zárókép?
Nem, nem, nem. Emberek, ez egy szar film. Tessék tudomásul venni. Rosszabb, mint a Twilight összes együtt véve. Pont azért, mert nagyszerű színészek szerepelnek benne, akik sajnos tökéletesen elvesznek Spielberg agyament, klisékbe hajló vágásai és kameramozgásai közben. Hiába nah, a monumentális alkotásba a színészek, mint kellékek szerepelnek csak… hopp, mi is az a kis maszat a képernyő sarkán? Jah, Benedict Cumberbach a lován. De hol is van a ló? Nem tudom… igazából már 10 perce csak a karalábéföldet látjuk… bazz, valahol a lónak is ott kell lennie, ő a főszereplő… hopp, nézd csak!… ott a lába. Kb. így. Még sírni sem tudtam a végén, pedig ha valaki, akkor én bőgök minden szarért, ha kell, ha nem.
Viszont a Seeking a friend for the end of the world (Magyarul a gyönyörű Míg a világvége el nem választ címre hallgat – komolyan agyon kéne verni szívlapáttal azt, aki ezt kitalálta) fantasztikus, nézős, bőgős, még azt is megbocsájtom neki, hogy Steve Carell  és Keira Csálészájú Knightley játszik benne. (És végre a trailerben sem lőnek le mindent… tökéletes… majdnem.)
Ennyit a filmekről, legközelebb a Batman-nel jövök. Készüljetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése